23 Comments

  1. 1

    Krzysiekstw

    Stare dziady

    Reply
  2. 2

    estera

    Jaki jest sens utrzymywać dwa potężne budynki dla jednej szkoły i dzielić klasy jeśli sensem tej reformy jest jednolity tok kształcenia od 1-8 klasy. To zaprzeczenie reformy wprowadzanej przez PIS a głosują za nią zwolennicy i członkowie PIS a radni przeciwnicy z opcji PSL stają murem za rodzicami. Ten drugi budynek sensownie wykorzystać na inne cele, choćby dom kultury i bibliotekę połączyć ze szkoła muzyczną lub utworzyć żłobek. Odejdą dwie klasy, dzieci ubywa szkoła w Centrum spokojnie ich pomieści a salę gimnastyczną można by dobudować w ramach dostosowania budynku do reformy, przez dwa lata będą na to duże fundusze. Myślcie trochę i słuchajcie rodziców, oni wiedzą najlepiej co dobre dla ich dzieci.

    Reply
  3. 3

    Janusz

    Panie Wójcie, Panie Marku, głosowałem na Pana, miało byc inaczej, miał być czas na zmiany, dobra zmiana, koniec z dyktaturą Wójta Lesiczki, a co jest, jest jeszcze gorze, głos wyborców, rodziców, mieszkańców się nie liczy. Tak nie było nawet za poprzedniego wójta, proszę sobie przypomnieć szkołę w Kameralnem, czy konsolidacje gimnazjów z całej gminy w jednym spędzie na Zanawsiu. Czy nie ustąpił i nie wyszło to dobrze w końcowym rozrachunku dla mieszkańców i rodziców. Czy władza jest dla ludzi czy ludzie dla władzy. Szanuję Pana ale jak tak dalej pójdzie, będzie to Pana pierwsza i ostatnia kadencja. Pozdrawiam – wyborca

    Reply
    1. 3.1

      Młody rodzic

      Panie Januszu, wie Pan dlaczego nie dostrzega pozytywnych działań Wójta? Nie chce Pan tego zobaczyć. Szkoła 8-klasowa zostaje w obecnej lokalizacji – tak jak chcieli tego rodzice. Uchwała zakłada możliwość wykorzystania budynku Gimnazjum do celów edukacyjnych w przyszłości, ale pozostawia tę decyzję dyrektorowi szkoły i rodzicom. To jest właśnie ODDANIE DECYZJI W RĘCE WYBORCÓW. Wiem Pan by się spodziewał, że Rada Gminy zaklepie 8-klasową szkołę w budynku obecnej podstawówki, ale właśnie taka decyzja była by narzucona z góry. Uważam, że Wójt liczy się ze zdaniem ludzi,a wie Pan dlaczego tak myślę? Wśród nas są zwolennicy nauki w budynku podstawówki i też przeciwnicy tego rozwiązania, których wbrew pozorom (nie sprowadzają mediów i nie podgrzewają sztucznie atmosfery) jest naprawdę dużo.

      Reply
      1. 3.1.1

        koment

        Oddanie decyzji w ręce wyborców?! Owszem na razie 8 klas zostaje w budynku podstawówki, a potem ma decydować dyrektor i wcale nie jest powiedziane, że ma w tej sprawie się konsultować z rodzicami.
        Ale oczywiste jest, że będzie musiał przenieść tam część klas skoro oba budynki będą tworzyć podstawówkę. I gdzie tu wolna decyzja wyborców?
        Są rodzice, którzy chcą aby ich dzieci uczyły się w budynku gimnazjum? OK.
        Niech to będzie albo ten, albo drugi budynek, a nie obydwa razem. Ani to dobre dla dzieci, ani dla finansów gminy.

        Reply
        1. 3.1.1.1

          odp

          Proszę się zdecydować, co od kogo Pan wymaga. Rada Gminy daje wolność wyboru, nie podejmuje decyzji za rodziców. Proszę ochłonąć.

          Reply
          1. 3.1.1.1.1

            gość

            Jaka wolność wyboru. Będą dwa budynki, więc obydwa muszą zostać zapełnione. Przecież jeden nie będzie stał pusty

  4. 4

    Młody rodzic

    Jestem rodzicem z Jeżowego i chciałbym żeby w przyszłości moje dzieci uczyły się w budynku, gdzie aktualnie jest gimnazjum. Budynek moim zdaniem jest jednoznacznie opcją lepszą, argumenty swoje mam ale dla przeciwników tego rozwiązania i tak są one nieważne. W tej całej sytuacji niepokoi mnie inna sprawa, to spirala nienawiści jaką nakręca grupa gorących zwolenników nauczania 8 klas w budynku obecnej szkoły podstawowej. Padają oskarżenia i pomówienia nie związane z tematem sporu, głupie insynuacje o wręcz zbrodnicze działanie zwolenników innej opcji. Ludzie, którzy chcieliby edukacji swoich dzieci w nowym i moim zdaniem lepszym do tego celu budynku są szczuci na lewo i prawo, wykluczani z debaty publicznej, wręcz prześladowani. Słowa to bardzo potężne oręże, a skutki ich złego wykorzystania nie sposób później zniwelować. Rana po złych słowach, szczególnie od znajomych, zostaje na zawsze. Dyskusja jest bardzo potrzebna, lecz dla szantażu i kłamstw mówię zdecydowanie nie. Trzeba zachować trochę przyzwoitości, panować nad swoim emocjami, które wyrządzają wielką szkodę.

    Reply
    1. 4.1

      gość

      „Mlody rodzic” czy zdaje sobie Pan /Pani sprawę że Pańskie dzieci mogą w przyszłości uczyć się w dwóch budynkach? Owszem na dwa lata podstawówka ma zostać w dotychczasowym budynku. Po tym czasie ma zadecydować dyrektor, nie rodzice. Nie wiadomo kto będzie wówczas dyrektorem. Ale można się domyślać że skoro będą dwa budynki to dzieci zostaną podzielone lub nawet będą musiały krążyć między dwoma budynkami, np. z podstawówki do gimnazjum na wf. Czy to uważa Pan / Pani za dobre dla swoich dzieci?

      Reply
      1. 4.1.1

        Młody rodzic

        Nie mam nic przeciwko rozwiązaniu typu: nauczanie 1-3 w budynku podstawówki (gdzie mieści się również przedszkole, a w przyszłości może żłobek – w przypadku gdzie oboje rodziców pracują jest do wielki plus, dowożenie i odbieranie małych dzieci jednocześnie), a nauczanie starszych dzieci, gdzie tok nauczania ulega zmianie (kończy się tzw. nauczanie początkowe, a dziecko samo czuje, że wchodzi w krąg starszych uczniów) w budynku gimnazjum, z wielką salą gimnastyczną, fajną świetlicą, i innymi ważnymi dla mnie aspektami, które i tak Pan zignoruje. O przechodzeniu dzieci z budynku do budynku nie ma mowy.

        Reply
        1. 4.1.1.1

          marta

          no tak dokładnie teraz (podstawówka i gimnazjum) tak jest więc jak ma sens ta reforma, tylko połaczenie szkoły w jeden tok w jednym budynku da jakiś efekt a tak to bedzie jak dawniej tylko tabliczka i patron się zmieni, a nauka w dwóch szkołach. Poza tym ubywa dzieci bo częśc odchodzi do podgórza i kameralnego oraz ubywa jedna klasa (3 gminazjum) wiec jak pani zapełni efektywnie oba budynki nawet jesli zostanie utworzony żłobek

          Reply
        2. 4.1.1.2

          marta

          czuje że wchodzi w krąg starszych uczniów i palma mu odbija, cpanie, picie, burdy w parku obok gimnazjum teraz to jego cel a nie nauka. Znakomitym pomysłem było postawienie tej spleśniałej budy w krzakach w naszym parku, ciekawe który z mieszkańców tam robił grila 🙂 zalane, zarzygane wypaćkane a pewnie kosztowało z 200 tys zł, lepiej było zrobić plac zabaw z prawdziwego zdarzenia jak w kamieniu

          Reply
          1. 4.1.1.2.1

            Młody rodzic

            Szkoła muzyczna + 4 klasy szkoły podstawowej i wydaje mi się, że szkoła będzie wykorzystana. Co do reformy, to ja odbieram ją tak: powrót do 8-klasowej szkoły podstawowej ma na celu ujednolicenie programu nauczania, zachowanie jednego toku począwszy od 1 do klasy 3, i drugiego toku od klasy 4 do klasy 8. Program nauczania między tymi dwoma grupami zdecydowanie się różni. Wg mnie nie jest celem samym w sobie skupienie uczniów wszystkich 8 klas w jednym miejscu. Chodzi o to, żeby uczeń zaczynając lekcje historii w klasie 4, nie przerabiał tego samego w klasie 1 gimnazjum, ale kontynuował już rozpoczętą naukę w klasach 7 i 8. Co do picia, palenia itd. to uważam, że sama obecność mniejszych dzieci temu nie zapobiegnie. To wytężona praca nauczycieli, ale przede wszystkim rodziców może tylko pomóc.

          2. 4.1.1.2.2

            Młody rodzic

            Szkoła muzyczna + 4 klasy szkoły podstawowej i wydaje mi się, że szkoła będzie wykorzystana. Co do reformy, to ja odbieram ją tak: powrót do 8-klasowej szkoły podstawowej ma na celu ujednolicenie programu nauczania, zachowanie jednego toku począwszy od 1 do klasy 3, i drugiego toku od klasy 4 do klasy 8. Program nauczania między tymi dwoma grupami zdecydowanie się różni. Wg mnie nie jest celem samym w sobie skupienie uczniów wszystkich 8 klas w jednym miejscu. Chodzi o to, żeby uczeń zaczynając lekcje historii w klasie 4, nie przerabiał tego samego w klasie 1 gimnazjum, ale kontynuował już rozpoczętą naukę w klasach 7 i 8. Co do picia, palenia itd. to uważam, że sama obecność mniejszych dzieci temu nie zapobiegnie. To wytężona praca nauczycieli, ale przede wszystkim rodziców może tylko pomóc.

  5. 5

    Komentator

    Po przeczytaniu artykułu odnoszę wrażenie, że jego tytuł powinien brzmieć:
    „Wbrew dyrektor szkoły podstawowej Katarzynie Sudoł połączyli szkoły”.

    Reply
  6. 6

    Rodzic

    500 podpisów owszem, tylko niewielu rodziców wiedziało , co tak naprawdę podpisuje. Teraz się z tego wycofują. Wielu nie ma nic przeciwko nauce swoich dzieci w budynku gimnazjum, który jest widny, przestronny, świetnie wyposażony i nowy. Więcej przestrzeni to żadna krzywda dla naszych dzieci. Mam wrażenie że tu wcale nie chodzi o nasze dzieci.

    Reply
    1. 6.1

      rodzic zatrsokany

      Rodzic czy może bardziej nauczyciel gminazjum w Jeżowem, skonczcie z ta histeria, boicie sie o posadki czy bardziej o to że trzeba bedzie ruszyc cztery litery do dwóch lub trzech szkół ,aby załapać 18 h pracy, w nisku jest liceum co działa w starym budynku a jest oblegane i ma wysoki poziom nauczania, nie mury decydują o poziomie nauczania tylko kadra która tam pracuje.

      Reply
      1. 6.1.1

        belfer

        W tej sytuacji to również nauczyciele podstawówkowi będą musieli „ruszyć cztery litery” aby szukać roboty bo gimnazjalni belfrzy stanowią zagrożenie.

        Reply
        1. 6.1.1.1

          Januszek

          to nie podstawówka jest likwidowana tylko gimnazjum więc od nauczycieli z Centrum wara, dlaczego oni mają współcierpieć z wami, to wasz problem i PISU, do nich miejcie żal za wprowadzenie reformy. Szkoda mi nauczycieli z podstawówki bo oni sa nic nie winni a są wmanerwowani w jakieś rozgrywki, zwalniają was a jak nie ma roboty , to do do biedronki albo piotrusia, ew do łopaty

          Reply
    2. 6.2

      gość

      Rodzice nie wiedzieli co podpisują?! Śmieszne, no chyba że ktoś nie umie czytać albo mu się nie chciało i sam sobie jest winien. Na listach było napisane czego dotyczą, proszę więc nie wprowadzać ludzi w błąd.

      Reply
  7. 7

    gość

    A sytuację konfliktową stworzył sam wójt, który chciał swój pomysł wprowadzić w życie bez konsultacji społecznych. Dopiero rodzice na nim je wymusili.

    Reply
    1. 7.1

      odp

      Konflikt wywołuje, kreuje i podtrzymuje (co widać na facebook) grupa na czele której stoi radna sejmiku (była pani poseł) , która kieruje się jej tylko znanymi zamiarami o czym świadczy nieustanna zmiana partyjnych barw. Pozostali rodzice to moim zdaniem ofiary, które uległy wielkiej manipulacji skierowanej przeciwko gimnazjum.

      Reply
      1. 7.1.1

        kalina

        tak się zastanawiam, jeszcze podczas wyborów Pani Lidia jezdziła z Panem Markiem na wszystkie spotkania wyborcze i go mocno wspierała przeciwko byłemu wójtowi z PSL a teraz zmieniła front o 180 stopni i zaczeła obecnego wójta atakować, to jednak PSL nie był taki zły :), Coś czuję że to kolejna gra przedwyborcza i szykowany jest nowy kandydat na gospodarza gminy,

        Reply

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© 2014 Wydawnictwo Sztafeta sp. zoo | Wykonanie Sztafeta | Polityka prywatności

Klikając przycisk "Rozumiem" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej

  1. Od 25 maja 2018 r. w Polsce obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
  2. Zgodnie z RODO dane osobowe to wszystkie informacje indentyfikujące lub pozwalające na zidentyfikowanie osoby fizycznej. Są nimi nie tylko imię i nazwisko, czy adres, ale także choćby adres e-mail, czy adres IP, zapisywane w plikach cookies.
  3. Administratorem Twoich danych osobowych jest Wydawnictwo Sztafeta Sp. z o. o. z siedzibą w Stalowej Woli, ul. 1 Sierpnia 12, 37-450 Stalowa Wola, e-mail: sztafeta@sztafeta.pl, tel. 15 810 94 00.
  4. Przetwarzanie Twoich danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.
  6. Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Twoim zdaniem, przetwarzanie danych osobowych – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
  7. Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”.