Tydzień z Internetem (Get Online Week) to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200 instytucji i ponad 48.000 osób. W tym roku dołączyła do nich stalowowolska Miejska Biblioteka Publiczna, za pośrednictwem której grupa seniorów dowiedziała się jak robić bezpiecznie zakupy przez Internet.
Ponad 450 instytucji w całej Polsce przyłączyło się do Tygodnia z Internetem 2016. Między 14 a 20 marca wspierają kampanię organizując spotkania dla mieszkańców według przygotowanego scenariusza „Bezpieczny e-konsument” i udostępniają specjalny quiz online. 15 marca w stalowowolskiej MBP zjawiła się grupa seniorów, którzy wspólnie rozwiązując quiz oraz wymieniając własne doświadczenia dowiedzieli się np. jak ocenić wiarygodność sprzedawcy, w jaki sposób bezpiecznie dokonywać płatności, jak chronić swoje dane i prywatność, jak stworzyć bezpieczne hasło oraz korzystać z praw przysługujących osobom kupującym w sieci.
– Zajęcia bardzo się przydały. Robimy zakupy w Internecie, bo często jest taniej, ale nie wiedzieliśmy o wielu pułapkach stosowanych przez sprzedawców – podkreślali po spotkaniu seniorzy.
Patronami honorowymi Tygodnia z Internetem 2016 są Ministerstwo Cyfryzacji i Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Każdy, kto chciałby rozwiązać test „Bezpieczny e-konsument” może zrobić to również samodzielnie wpisując adres http://tydzienzinternetem.pl/quiz/